Normativ cu tarifele serviciilor în domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii

 

In Monitorul oficial nr. 491/05.08.2013 a fost publicat ordinul 1681/30.07.2013 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecției Muncii

Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, efectuează prestări de servicii în domeniul relațiilor de muncă la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate și a altor entități constituite în condițiile legii Contravaloarea prestărilor de servicii se suportă de către beneficiarii acestora și se virează în contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de muncă care efectuează prestarea serviciului.

Prestările de servicii prevăzute în prezentul normativ se efectuează numai după confirmarea achitării tarifului.

În funcție de categoria de servicii prestate, tarifele care se percep de la persoanele fizice, juridice, persoanele fizice autorizate și de la alte entități constituite în condițiile legii sunt următoarele:

a) Eliberarea de certificate/adeverințe/duplicate de adeverințe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entități care au dreptul legal de a solicita și de a obține aceste informații, conform Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, cu modificările și completările ulterioare, și Ordonanței Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002

Tarif: 50 lei/document

b) Eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecției Muncii cu registrele generale de evidență a salariaților transmise de angajatori

Tarif: 15 lei/persoană

c) Furnizarea datelor din Registrul general de evidență a salariaților pentru refacerea conținutului său la angajator, prin eliberarea unor extrase pe suport hârtie din baza de date organizată la nivelul Inspecției Muncii constituită conform Hotărârii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările ulterioare

Tarif:

– date angajator: 10 lei/pagină;

– lista tuturor salariaților: 10 lei/pagină;

– detalii salariat: 10 lei/salariat sau fost salariat.

Nu se percep tarife pentru prestarea de servicii către:

a) instituțiile care funcționează în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. Informațiile furnizate se utilizează numai în scopul menționat în mod expres în solicitarea adresată de către aceste instituții, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare;

b) instanțele de judecată, organele de cercetare penală, organele de urmărire penală, organele fiscale, precum și oricare alte instituții pentru care actele normative prevăd scutirea de taxe, tarife și comisioane;

c) instituțiile cu care Inspecția Muncii a încheiat protocoale de colaborare privind efectuarea de prestări de servicii cu titlu gratuit, necesare realizării atribuțiilor acestora, potrivit legii.

 

Articole similare

Comentariul tau aici